Dag 1 - Om mig själv



Amanda Sten heter jag och är född den 17 September 1995 i en liten stad som kallas Borlänge. Här har jag bott hela mitt 16 åriga liv med min familj i ett vitt tegelhus cirkus 3km från stan. Jag har en mamma och en pappa, och tre syskon som är dom absolut bästa syskonen man kan ha i hela världen. En syster och två bröder. Dock är jag minst...

Jag har gått på samma skola sen lekis till nian. Har aldrig vart en sån där tjejigtjej, utan har mer spelat fotboll med grabbarna på rasterna. I sjuan började jag en ny klass för första gången och det var ju kul. I varken sjuan eller åttan tog jag skolan sådär jätteseriöst, men däremot i nian kämpade jag röven av mig och gick ut med hela 300p. Något jag är sjukt stolt över.

Just nu går jag första året på Restaurang & Livsmedelslinjen på Hushagsgymnasiet och trivs som fisken i vattnet. Har galet kul i skolan, aldrig haft såhär kul. Livet leker och tiden springer iväg, snart har jag liksom gått halva ettan... Tyckte jag nyss fick sommarlov i nian.. Dock borde jag nog plugga liite mer än vad jag gör idag. Men det känns liksom som att jag har för roligt för att hinna med att tänka på plugg...

På helgerna river jag stan med mina absoluta favorittjejer och för det mesta är grabbarna med också. Vi kör varje helg och gör stan osäker. Vi är ett skönt gäng på 10 personer som gör det mesta tillsammans. Vi har galna minnen ihop! Roadtrips, P&L, övernattningar hit å dit, och alla fester ska vi inte ens tala om. Fan, jag vad jag älskar er.
Det senaste året har varit det absolut bästa året i mitt liv, jag har hittat mig själv och vet exakt vart jag står, och jag har världens finaste vänner som förgyller mina dagar. Och jag mår så äckligt bra.

Jag har spelat fotboll i hela 10år, men har nu valt att lägga av, ska endast köra gym nu istället. Annars gillar jag att ligga i soffan med mina bästa på fredagarna och trycka i mig godis framför Idol och snacka skit, och sen kör man all-in på lördagen, knyter nya kontakter, haffar och bara lever livet en 16-åring ska göra.

Tja, där har ni lite om mig. Är det något ni undrar över är det bara att fråga på! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mitt namn är Amanda Sten, 19 år och kommer ifrån Dalarna. Tog studenten sommaren 2014 och jobbar nu som bartender, men söker heltidsjobb och letar lägenhet tillsammans med min pojkvän. I min blogg får ni följa mig i min vardag gällande jobb, tankar, vardagssysslor etc. Skriver när jag har lust, som en dagbok för mig själv men också för dem som vill läsa om en helt vanlig tjej. Kul att just du hittat hit! Kram.

RSS 2.0