15.42 - mina drömmar.

Som många av er redan vet, drömmer jag om att öppna min egen restaurang. Jag vill bli kock.
Det har jag velat i flera år. Så när jag äntligen skulle välja till gymnasiet kändes det inte som någon big deal som det gör för vissa andra. Men för att kunna vara en bra kock och driva en bra restaurang utan att gå i konkurs måste man 1. ha en bra utbildning som kock. (du måste ju kunna laga extremt god mat) och 2. man måste kunna driva företag. (eftersom jag vill öppna min egen restaurang.

Jag har många mål i livet jag vill lyckas med just nu. Om ett halvår kanske jag vill något helt annat. Men som jag känner idag är mitt närmaste mål att komma in på kockutbildningen på gymnasiet. Där ska jag gå tre år innan jag tar studenten.
Men under dom tre åren vill jag framförallt jobba och tjäna ihop pengar. För när jag fyller 20, vill jag flytta till Kalifornien och gå en till kockutbildning där. Jag vill gå på Glendale Community College LA. Jag vill leva Collage liv och få ännu mer utbildning som kock. Och leva ett collage liv, hur ballt är inte det?

Efter jag gjort den utbildningen vill jag nog flytta hem till Sverige igen och då börja jobba på lite restauranger för att få kött på benen och sen när jag är runt 23-24 skaffa familj, när jag är strax efter 32,33 vill jag öppna en egen restaurang.

Detta är vad jag drömmer om och strävar efter i livet. Detta är vad jag vill göra med mitt liv idag. Somsagt, om ett halvår kanske jag inte alls vill plugga vidare i USA osv. Men jag har något att sträva efter, och jag vet, bara man villkan man.

Skulle ni kunna se mig leva ett "hollywood-liv" och gå på collage? ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mitt namn är Amanda Sten, 19 år och kommer ifrån Dalarna. Tog studenten sommaren 2014 och jobbar nu som bartender, men söker heltidsjobb och letar lägenhet tillsammans med min pojkvän. I min blogg får ni följa mig i min vardag gällande jobb, tankar, vardagssysslor etc. Skriver när jag har lust, som en dagbok för mig själv men också för dem som vill läsa om en helt vanlig tjej. Kul att just du hittat hit! Kram.

RSS 2.0