AKUTEN, FYFAN

Jahapp. Nyss hemkommen från att ha varit på akuten sen strax innan elva imorse... Efter att jag kom hem från Frida i tisdags har jag haft galet ont i övre delen av magen som strålat upp i bröstkorgen samt ut i ryggen. Har vart sängliggandes men kände mig något piggare igår så bestämde mig för att gå till skolan idag. Sov inte många timmar inatt och den svidande värken kom så kärt tillbaka igår när vi skulle sova. Bestämde mig för att stanna hemma så vid halv tio imorse skjutsade Niklas hem mig och mamma tyckte det var bäst att ringa sjukhuset. De bad oss åka in till akuten och ja, där har jag spenderat iprincip hela min fredag. 

De har tagit EKG, och blodprov, visade ingenting. Fick prova att gå och kolla syreupptaget i blodet då de visade sig ligga väldigt lågt. Åkte in på skiktröntgen då de fanns misstankar om en propp i lungorna. Men efter 5h väntan visade sig de också se bra ut. Fick göra ännu ett test för syreupptaget och har de fortfarande dåligt skulle jag få stanna för natten. Självklart visade det sig ligga lika lågt men sen provade vi byta arm och då såg de bra ut. Så jag fick som tur va komma hem. Nu är kvällens jobb inställda och sängen blir min fredag.. Vet inte när jag bara va hemma en fredag senast. 

Två stick i armen och en spruta i magen, nån gelebedövning för magen, och 5,5h på akuten tog på krafterna. Men fortfarande har de inte kommit fram vad smärtan beror på.. Bara att avvakta och se... Trött på att vara sjuk nu!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mitt namn är Amanda Sten, 19 år och kommer ifrån Dalarna. Tog studenten sommaren 2014 och jobbar nu som bartender, men söker heltidsjobb och letar lägenhet tillsammans med min pojkvän. I min blogg får ni följa mig i min vardag gällande jobb, tankar, vardagssysslor etc. Skriver när jag har lust, som en dagbok för mig själv men också för dem som vill läsa om en helt vanlig tjej. Kul att just du hittat hit! Kram.

RSS 2.0