Dag 2 - Mina drömmar

Jag är en väldigt spontan person, och mina drömmar varierar ett x antal gånger i veckan liksom. Men mina drömmar just nu är iallafall att gå ut gymnasie och ha en grundutbildning som kock. När jag lyckats med det vill jag skaffa mig ett jobb. Få lite kött på benen, flytta hemifrån och ja, det där vanliga.

När jag kommit på fötter, vill jag dra utomlands ett tag. Till något varmt land och lära mig ännu mer. För är det något du aldrig är som kock, så är det fullärd. Det blir du aldrig, det finns alltid något mer att lära dig.
När jag gjort det och känner mig redo för att komma hem så flyttar jag tillbaka hit och fortsätter jobba. Något jag också drömmer om är att flytta till USA, Kalifornien ett tag. Det har jag drömt om länge, så det ska jag försöka trycka in också.

Sen när jag fått tillräckligt med kött på benen vill jag öppna eget, jag ska hitta min drömman, jag ska skaffa två barn, och blir det en pojke så ska han heta Aleks och blir det en tjej så blir det nåt i stil med Alicia eller nåt sånt. Jag ska gifta mig när mina barn blivit några år osv osv.
Men innan allt detta "seriösa" liv, så ska jag leva livet som satan. Jag är en god bit påväg, men jag har mycket kvar. Och jag har hela livet framför mig och det känns helt galet skönt. Vill man, så kan man.

Är det något jag älskar helt galet mycket just nu, så är det livet. Ja, fan vad jag älskar livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mitt namn är Amanda Sten, 19 år och kommer ifrån Dalarna. Tog studenten sommaren 2014 och jobbar nu som bartender, men söker heltidsjobb och letar lägenhet tillsammans med min pojkvän. I min blogg får ni följa mig i min vardag gällande jobb, tankar, vardagssysslor etc. Skriver när jag har lust, som en dagbok för mig själv men också för dem som vill läsa om en helt vanlig tjej. Kul att just du hittat hit! Kram.

RSS 2.0