TUFF HELG

Det har varit en tuff helg minst sagt.. Med några godbitar såklart. Vi tar det från i torsdags, vi kollade sängar och hittade faktiskt en som föll oss i smaken. Svängde förbi mormor en snabbis för fika sen hem och bumsa i säng. I fredags var det kalas med massa gott fika och trevligt sällskap med släkt, och det följt av jobb som gick ok, det enda var musiken, inte riktigt min smak om man säger så. 

I lördags var det fullt upp. Var först ut på lite ärenden, sen jobb vid fem. Jobbade kök sen bar. Helt ok.

Idag har vi mest legat på latsidan. Varit och bestämt oss för sängen samt betalat, kollat ut köksbord och lite annat småplock, samt rensat några lådor. 

Från och med onsdag kommer jag att gå in i en jobbubbla på obestämd tid. Det är mycket som händer nu och allt känns tufft. Det är mycket nytt jag måste trycka in i huvudet, lunchmenyer och kvällsmenyer, rutiner hit och rutiner dit, jobbjobbjobb plus att jag har en flytt att tänka på, två egentligen. Den här våren jag trodde skulle bli en lugn och fin blir som det ser ut nu ett ganska stort kaos. Jag hoppas jag kommer ut som människa igen och att det inte dröjer allt förlänge. Pengar kommer då rulla in och det känns iallafall bra. Men helt ärligt känns allt i mitt huvud just nu som en enda stor cirkus och tankarna bara snurrar runt. Behöver sovasova nu dessa två dagar. Jobb ons-lör och sen kör allt igång på riktigt nästa måndag. Då kommer bara jobb, sömn och kvalitetstid med Niklas som är den finaste människan som konstant förstår mig och framförallt står ut med mig. Har iallafall lovat en brakmiddag såfort jag känner att allt är under kontroll. 

Vi hörs när vi hörs.❤️


Ett stycke selfie och ett stycke säääng. Längtar tills vi får den.❤️❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mitt namn är Amanda Sten, 19 år och kommer ifrån Dalarna. Tog studenten sommaren 2014 och jobbar nu som bartender, men söker heltidsjobb och letar lägenhet tillsammans med min pojkvän. I min blogg får ni följa mig i min vardag gällande jobb, tankar, vardagssysslor etc. Skriver när jag har lust, som en dagbok för mig själv men också för dem som vill läsa om en helt vanlig tjej. Kul att just du hittat hit! Kram.

RSS 2.0