17.27 - det tar kol på mig

Ni får ha överseende med att jag är lite krasslig. Hostan och förkylningen tar kol på mig helt enkelt. Idag efter skolan har jag bara legat på sofflocket ändå tills nu och bara glott på tv. Har ju haft elevens val hela dagen idag och jag har haft Hemkunskap så vi har bakat havreflarn en Panna Cotta och bakat bröd som förberedelse inför våran tre rättersmiddag imorgon. :) Då ska vi äta Morotssoppa med kokosmjölk och vårat bröd till förrätt. Varmrätten blir fläskfilé med mango chutney dressing och potatis gratäng. Och till efterrätt blir det vanilj panna cotta med bär till. Låter riktigt bra va? :) Heheh!

Men min kära pappa fyller år imorgon, så vi ska ha kalas för släkten imorgon. Och då tänkte jag att jag skulle baka sånna där havreflarn och bjuda på. Låter som  en bra idé? Japp kanske kanske blir det något mer om jag orkar. Så det är väl bäst jag drar igång på en gång. Vi hörs lite senare! :) Puss♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mitt namn är Amanda Sten, 19 år och kommer ifrån Dalarna. Tog studenten sommaren 2014 och jobbar nu som bartender, men söker heltidsjobb och letar lägenhet tillsammans med min pojkvän. I min blogg får ni följa mig i min vardag gällande jobb, tankar, vardagssysslor etc. Skriver när jag har lust, som en dagbok för mig själv men också för dem som vill läsa om en helt vanlig tjej. Kul att just du hittat hit! Kram.

RSS 2.0