tankarna snurrar

Det är otroligt hur mycket man kan sakna en människa. En människa du vet man aldrig någonsin mer kommer få träffa. Inte en endaste sekund, vad du än gör. Det är otroligt hur en människa kan lämna ett så stort tomrum efter sig.
Varje dag snuddar mina tankar vid dig. Att du aldrig någonsin mer kommer finnas vid min sida. Inte ens en endaste liten sekund. Vad jag än gör. Om jag ändå bara kunde få en endaste liten stund till..

Det är läskigt hur exakt samma känsla, samma tomhet bara kommer tillbaka från ingenstans. Trots att det är mer än ett år sen. Hur man kan känna den där känslan då man bara känner hur precis all luft går ur en, hur man bara vill falla till golvet. Hur du bara vill gråta och skrika. Men det är försent, det är över. Du kan inte göra ett skit till.
Exakt den känslan hade jag för lite mer än ett år sedan, och den kom tillbaka ikväll som en blixt från klar himmel. Hur du kan mista någon över en natt. En endaste liten natt och det är slut.
När detta hände lärde jag mig något oerhört viktigt. Ta vara på dagen, imorgon kan det vara över.

Det är sjukt jobbigt kvällar som denna, när alla minnen och känslor bara dyker upp från ingenstans och tar över dina tankar. Hur du minns alla fina stunder, allt man gjort, men också det du inte gjorde. Sen kommer det, den där stunden, den där sekunden då man inser att det är över för gott. Den sekunden som man faller till golvet. Just den sekunden, glömmer man aldrig.
Fan vad jag saknar dig.♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mitt namn är Amanda Sten, 19 år och kommer ifrån Dalarna. Tog studenten sommaren 2014 och jobbar nu som bartender, men söker heltidsjobb och letar lägenhet tillsammans med min pojkvän. I min blogg får ni följa mig i min vardag gällande jobb, tankar, vardagssysslor etc. Skriver när jag har lust, som en dagbok för mig själv men också för dem som vill läsa om en helt vanlig tjej. Kul att just du hittat hit! Kram.

RSS 2.0