21.59 - bakning, bakning!


Börja med att blanda:
4dl mjöl
1½ dl socker
3tsk bakpulver i en skål.

Blanda sedan i:
150gr margarin. Ej smält.
1 ägg (ägget ska vara vispat, bara så gulan och vitan har blivit blandade. Räcker med en vanlig handvisp.)

Rör sedan ihop detta. Det kan vara lite svårt, men det ska bli till en hård jämn deg? Jag vet inte, klump kanske passar bättre. Sedan ska man klämma ut den i långpannan.

Bred sedan ut 2dl lingonsylt på kakan.

Strössel: 50gr smält margarin
2 dl havregryn
1dl socker
1tsk vaniljsocker

Detta brer du över lingonsylten.

Sen in i ugnen i ca 15 min på 180-200 grader.

Det är ingen nyttig kaka direkt, men ack så god!:)   Och kom ihåg, detta recept är för en LITEN långpanna. Jag gjorde dubbla recept för en vanlig långpanna.
Nu ska jag se på Big Brother, hojt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mitt namn är Amanda Sten, 19 år och kommer ifrån Dalarna. Tog studenten sommaren 2014 och jobbar nu som bartender, men söker heltidsjobb och letar lägenhet tillsammans med min pojkvän. I min blogg får ni följa mig i min vardag gällande jobb, tankar, vardagssysslor etc. Skriver när jag har lust, som en dagbok för mig själv men också för dem som vill läsa om en helt vanlig tjej. Kul att just du hittat hit! Kram.

RSS 2.0