HOLA AMIGOS

Nu är jag hemma, eller det har jag vart ett tag. Hur som haver har vi haft fantastiska dagar uppe i Lofsdalen. Åkt massvis med skoter, skruvat fönster, burit ved, ätit massvis med god mat och godis, druckit lite alkohol, gått upp alldeles för tidigt, pimplat, lekt i snön etc. Det var så sjukt mycket snö. Klev du ett steg utanför skoterspåret hade man snö upp till midjan utan att ens vara nere i backen. Hastighetsskyltarna syntes bara skylten på, stolpen var helt täckt av snö. Så sjukt men helt Underbart! Kändes lite vemodigt att efter en 3h skotertur imorse lämna fina Lofsen med över 1m snö och åka hem till Dalarna med slask, praktik och massa jobb. Men det var oerhört skönt att få åka bort och vara lite ledig, det behövdes.

Nu har jag precis tagit mig en dusch och gjort mig riktigt söndagsmysig. Så tänkte faktiskt krypa till kojs nu på momangen, ska sova som en stock inatt. (Andra natten på två veckor som jag sover hemma själv, ska bli skönt med tanke på att jag och Niklas har dom tre senaste nätterna trängts i en 90-säng. Väldigt trångt men ganska mysigt också såklart. :-) )
Klockan ringde 03.50 i lördags och 06.00 imorse så är galet trött! Imorgon är det ju måndag igen och klockan står på 06.30. Två veckor kvar till lov och jag längtar!


I fredags körde Ule fast rätt rejält.. Haha! Men grabbarna grävde sig loss och de fick behålla sin manlighet som var så himla viktigt. Varenda gång!


Fjällstugorna vi hjälpte till med, å finafina Kiwi som gjorde mig förbannat allergisk.

Fick lite sol iallafall!

Pimpling och en nyfiken Kiwi som ville se så nära att hon själv nästan ramlade i, haha




Alltså så magiskt fint, men skoterturen imorse som ni ser på se två sista bildern, där såg man bara vitt, vitt, vitt och vitt. Så galet mycket snö!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mitt namn är Amanda Sten, 19 år och kommer ifrån Dalarna. Tog studenten sommaren 2014 och jobbar nu som bartender, men söker heltidsjobb och letar lägenhet tillsammans med min pojkvän. I min blogg får ni följa mig i min vardag gällande jobb, tankar, vardagssysslor etc. Skriver när jag har lust, som en dagbok för mig själv men också för dem som vill läsa om en helt vanlig tjej. Kul att just du hittat hit! Kram.

RSS 2.0