ARE U WITH ME?

Ligger i min säng, lyssnar på musik och läser lite bloggar, skvaller sidor etc. Saknar min pojk och funderar på livet. 

Att allt bara kan vända så fort, mitt liv under sommaren har svävat upp och ner under alla omständigheter som har varit. Saker som rört familjen, till att ha alldeles för mycket på jobbet till att bara fundera på vad jag vill jobba med i framtiden. Jag har tagit vara på sommaren, verkligen. Jag har jobbat stenhårt periodvis, jag har jobbat nästintill varje helg och varje onsdag. Samtidigt som jag vart ledig resterande dagar och kunna gjort en massa saker, åkt på minisemestrar, dagsutflykter och en utomlandsresa. 

Nu är det höst och snart vinter. Min plan var att jobba med det jag gör idag, för jag älskar mitt jobb nåt så förbannat, lika så mina fantastiska kollegor. Jag hade tänkt bo kvar hemma, spara en del pengar och sen flytta inom ett år.

Idag, ser inte mitt liv riktigt ut så. Jag älskar fortfarande mitt jobb lika mycket men jag måste tänka framåt även om jag ännu inte vet vad jag vill jobba med. Plugga känns som något jag kommer göra så fort jag vet vad jag vill hålla på med.
Idag söker jag jobb som en idiot, jag och Niklas letar lägenhet förbrilt, att kunna starta vårt liv på egen hand, att slippa flytta runt mellan tre hem och få en fast punkt att stå på. En trygghet och inte tre.

Vem vet? Jag söker säljjobb för jag känner att det är något jag vill jobba med just nu, söker självklart andra också. Jag tror att ett heltidsjobb för min del, en fin tvåa och något år till att spara ihop pengar kommer jag och Niklas flytta från den lilla håla vi bor i och se oss om, både i Sverige och i hela världen.

Att livet förändras så från dag till dag, månad till månad och från år till år gör mig så förbannat nyfiken på vad livet har att erbjuda oss. Jag längtar samtidigt som jag njuter av nuet och det fina vi har här och nu, och allt de fina livet kommer att ge oss lite senare. 

Jag är så spänd och nyfiken på livet, samtidigt som jag älskar nuet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mitt namn är Amanda Sten, 19 år och kommer ifrån Dalarna. Tog studenten sommaren 2014 och jobbar nu som bartender, men söker heltidsjobb och letar lägenhet tillsammans med min pojkvän. I min blogg får ni följa mig i min vardag gällande jobb, tankar, vardagssysslor etc. Skriver när jag har lust, som en dagbok för mig själv men också för dem som vill läsa om en helt vanlig tjej. Kul att just du hittat hit! Kram.

RSS 2.0