NERVÖS

Okej hörni. I fyra års tid, har jag sagt att jag vill bli bartender. Jag har under fyra års tid smygtittat efter olika utbildningar och drömt och fantiserat mig stå bakom bardisken och blanda alla drinkar av alla olika slag. IDAG slår min dröm in. Ikväll gör jag mitt första pass som bartender, på riktigt. (Om inget oförutsett händer) jag är inte färdigutbildad än, jag kan långt ifrån alla drinkar, men ikväll ska jag äntligen få prova på på riktigt. Idag börjar min barresa på riktigt och jag är så övertaggad det bara går. Jävligt nervös också dock, men det ska bli så jävla kul.

Jag har en utbildningsdag kvar, sen ska jag bara plugga drinkar, drinkar och drinkar. Meningen var att jag skulle jobba i entren ikväll, men någon är sjuk så idag ska jag få hoppa in, läskigt men också förbannat roligt. Jag hoppas inget har hunnits ändrats efter igår kväll, men annars står jag i baren ikväll, om inte, gör jag det nästa helg. Men det är så nära nu, det är liksom på riktigt.

Man kan om man vill!

Kommentarer
Postat av: Putte

Kul att det går bra för dig! Glad för din skull :)

2014-09-14 @ 19:14:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mitt namn är Amanda Sten, 19 år och kommer ifrån Dalarna. Tog studenten sommaren 2014 och jobbar nu som bartender, men söker heltidsjobb och letar lägenhet tillsammans med min pojkvän. I min blogg får ni följa mig i min vardag gällande jobb, tankar, vardagssysslor etc. Skriver när jag har lust, som en dagbok för mig själv men också för dem som vill läsa om en helt vanlig tjej. Kul att just du hittat hit! Kram.

RSS 2.0