MÅSTE SLÄNGA IN ETT HEJ

Det var då ett bra jäkla tag sen. Månaderna som just passerat har varit galna. De har bara bestått av jobb iprincip. Har jobbat både luncher, eftermiddagar och nätter. Jag har jobbat sex dagar i veckan vissa veckor och jag har varit helt totalt slut. Dessutom har jag flyttat en gång och nästa torsdag flyttar vi igen. Det har varit mycket nu.

Mina lediga dagar har mest bestått av sånt jag inte hunnit pyssla med när jag jobbat. Såsom städa, laga mat, tvätta, umgås med vänner och Niklas. Snart är både jobbkaos och den andra flytten KLAR och jag får känna mig som människa igen. Igår var första dagen under dessa intensiva veckor som jag verkligen kände mig ledig och njöt av det. Jag vaknade vid tio, pigg och utvilad och solen var uppe! Gjorde frukost, myste lite i sängen, åkte ner på stan och kollade lite, hälsade på mormor och lämnade mina däck, handlade på vägen hem. Dammsög, diskade, tvättade två maskiner, skurade verandan och utemöblerna, och lagade mat som stog på bordet när Niklas kom hem från jobbet, och det var så varmt att vi kunde äta ute!!! Såå mysigt! Kvällen spenderade vi hos mina föräldrar då bästa papps fyllde år, och sen tvättade vi av min bil och var ute och bara pratade och åkte bil tills skymning. Igår älskade jag livet och hag kände mig mer levande än vad jag gjort på länge. ❤️

Nu är jag utsövd och ska snart bege mig till jobbet. Allt har lugnat ner sig igen nu så nu hoppas jag att bloggandet tar ny kraft så jag har tid och ork att skriva några rader och dokumentera mina hittills största grejer i livet. Ganska sjukt att jag är sambo numer och att jag inte bor hemma längre. Det är förbannat fint.

PUSS på er, nu är det dags att jobba tacos!

Hade gärna spenderat denna dag såhär också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mitt namn är Amanda Sten, 19 år och kommer ifrån Dalarna. Tog studenten sommaren 2014 och jobbar nu som bartender, men söker heltidsjobb och letar lägenhet tillsammans med min pojkvän. I min blogg får ni följa mig i min vardag gällande jobb, tankar, vardagssysslor etc. Skriver när jag har lust, som en dagbok för mig själv men också för dem som vill läsa om en helt vanlig tjej. Kul att just du hittat hit! Kram.

RSS 2.0